top of page

Reklamasjon og angrefrist

Hvis du ikke er fornøyd med kvaliteten til blomstene du mottar, ber vi deg som har bestilt blomstene om å ta kontakt med oss på telefon eller mail senest to dager etter levering. Vi vil gjøre vårt beste slik at du/dere skal bli fornøyd. Husk kvittering og bilde på blomstene. Ved reklamasjon følger vi kjøpsloven og vi har i tillegg 5 dagers holdbarhetsgaranti på snittblomster forutsatt riktig stell.

 

Hvis du har noe å utsette på blomstenes holdbarhet/levetid i henhold til holdbarhetsgarantien, kom innom med blomster og kvittering så får du nye blomster eller en tilgodelapp. Ta kontakt på telefon eller mail, hvis du ikke har mulighet å komme innom butikken. Husk også at blomster har naturlig ulik forventet levetid. 

 

Blomster og planter regnes som ferskvare og er unntatt lov om angrerett. Ved kjøp av andre produkter enn blomster og planter, kan kjøperen angre kjøpet av varen i henhold til angrerettloven. Våre bukettkurs går under kategorien tidsbestemte hobbykurs og er unntatt angrefristloven, men kan gis bort eller selges hvis du ikke kan bruke plassen selv.

Hvis du ønsker å kansellere en blomsterbestilling, ber vi deg om å ringe oss i god tid innen leveringstidspunkt. Det er i de fleste tilfeller mulig å kansellere hele bestillingen, såfremt varer ikke er bestilt spesifikt for bestillingen, eller at varen er laget, pakket og evt levert. Kunden skal være informert om disse tidsfristene, som vil variere etter type bestilling og vil bli belastet for kostnader som ikke er refunderbare.  

Ved forsinket eller manglende levering, som ikke skyldes kunden eller forhold på kundens side, vil vi gjøre vårt beste for å levere innen ny rimelig tidsfrist. Kunden har også rett å heve kjøpet, og/eller kreve kjøpesummen tilbake. Vi ønsker skriftlig beskjed per e-post hvis dette skjer.

Reklamasjon/angrefrist

bottom of page